De la producție publicitară la home decor
Client

Au început această activitate acum zece ani când împreună cu doi prieteni au deschis firma Sedra Advertising. Primii ani îi pot numi ca fiind de căutări, încercând să găsească nişa de piaţă în care să se poată dezvolta cu adevărat. Oamenii vin şi pleacă şi aşa s-a întâmplat şi în firma lor. Plecarea unuia dintre asociaţi a fost compensată pe deplin de participarea soţiei lui Dragoș, Oana, care s-a implicat pe deplin, construind de la zero ceea ce este acum departamentul de creaţie şi design. VLAdiLA a venit pe lume în momentul în care, împreună cu Oana, au avut ideea de a readuce tapetul ca element central în designul interior.

Dragoș Vlădilă Director Operațional

"Cei de la Grup Transilvae sunt nişte parteneri de nădejde. Relaţia cu ei ne-a ajutat mult de-a lungul drumului nostru în afaceri. Legat de tehnologia Latex pot să vă spun că este exact ceea ce cautam de mult timp!. Utilaje de print stabile si cu avantaje tehnologie actuale. Cine este interesat de această tehnologie ar face bine să se informeze la cei de la Grup Transilvae pentru că au oameni foarte bine pregățiti în acest sens și pot da mai multe detalii tehnice, mult mai bune decât noi."

CONTEXTUL

Presupunem că nu vreţi să începem povestea cu primul calculator şi prima imprimantă luată, care au costat împreună fabuloasa sumă de 300 de Euro. Lăsând gluma la o parte, Dragoș consideră că investiţia în automatizare este esenţială pentru domeniul lor de activitate. Nu ar folosi termenul de vitală întrucât crede că la fel de importantă este investiţia în capitalul uman. Cel mai important moment din punct de vedere al investiţiilor a fost cel în care au achiziţionat prima imprimantă HP Latex 365. Poate spune că acel moment a fost un gamechanger pentru evoluţia businessului.

Pentru a ajunge aici, cei trei antreprenori au investit 100.000 de euro în echipamente, iar acum au în plan achiziţia unor noi utilaje, care presupun alte 300.000 de euro. În mare parte, investiţiile au fost din surse proprii, excepţie făcând un proiect în valoare de 38.000 euro realizat din fonduri europene.

SOLUȚIA

Dragoș și asociații erau în căutare de foarte mult timp de tehnologia Latex, dar nu știau unde și cum să o găsească.. Se pare că ne-am întalnit la momentul potrivit!

Inițial au achiziționt un HP Latex 365, dar ulterior, odată cu productivitatea crescută și cererile din ce în ce mai mari, au considerat ca este vremea sa vândă 365 și să achiziționeze încă 2 HP Latex 570. Amortizarea echipamentelor este bine să fie calculată pe o perioadă între 1 si 3 ani, în funcţie de complexitatea acestora. Ei susțin că în ziua de astăzi nu prea avem timp să amortizăm o tehnologie într-un timp mai lung. Devinde neprofitabil. Cât despre împrumut, susține că: America a fost construită pe credit, aşa că atâta vreme cât la ei a funcţionat asta, noi de ce ne-am feri?
 


Pandemia nu a adus o scădere a comenzilor în domeniul lor de activitate. Au speculat momentul prin achiziţia de noi echipamente pe care au avut oportunitatea de a le testa într-o perioadă de timp în care relaţia cu clientul s-a desfăşurat în principal on-line. Ştie că se poartă ideea de a te plânge de efectele pandemiei, dar în domeniul lor nu s-au resimţit. Poate spune că a fost o perioadă în care tot mai mulţi oameni s-au gândit la renovarea locuinţelor, deci produsul lor a fost cerut (tapetul). Au rămas cu acelaşi număr de angajaţi, iar în ceea ce priveşte indicatorii financiari ne pot spune că stau bine. 

REZULTATUL

În doar doi ani de zile au ajuns unul dintre principalii jucători în piaţă în ceea ce priveşte producția dar și designul de tapet. Modelele lor se disting prin design. Au pus accentul pe creativitate şi de aceea se mândresc cu una dintre cele mai bune echipe specializate în design concept din România. Clientul ţintă este omul care a înţeles avantajele practice ale folosirii tapetului şi caută acum modelul care să se potrivească cel mai bine în diferite camere ale casei sale. Au vorbit despre diferite camere întrucât în momentul de faţă cu brandul subsidiar VLAdiLA Kids se adresează exclusiv pentru camerele copiilor. 

Nu renunță la compania de producție publicitară (Sedra XP Advertising). Este domeniul unde s-au maturizat și au avut foarte multe lucruri de învățat. Dealtfel, în acest moment în zona de Home Deco tapetul este primul produs pe care îl fac. Vor urma şi altele, desigur!

Deţin de la furnizori toate certificările europene privind calitatea produselor finite livrate către client. Cu partea de export sunt într-o fază de început. Viziunea este ca undeva pe la finele anului 2021 să se poată impune pe piaţa europeană, țările arabe și nu numai.

Consideră că punctul forte al lor este echipa, oamenii minunaţi alături de care fiecare zi de lucru este o adevărată plăcere. Sunt centraţi pe nevoile clientului şi cea mai mare satisfacţie pe care o au este atunci când primesc sincera apreciere a acestuia pentru produsul livrat.

Despre anii care vor veni, ce poate spune? Era pe vremuri o reclamă la o firmă de telefonie mobilă care spunea că viitorul sună bine. Dragoș crede la fel și rămâne foarte optimist dar și realist!