Punctul forte este capacitatea de adaptare la condițiile pieței și nevoile clienților
Client

Anul 2001 marchează începutul First Advertising Agency, o companie specializată în dezvoltarea de soluții de producție publicitară. În 2018 au început execuția de POP-uri, POSM-uri și alte produse prin utilizarea de materiale prietenoase cu mediul. În 2019 au adăugat tehnologia imprimării textile, atât prin sublimare, cât și latex. În 2020 și-au extins suprafața de producție de la 1800 mp la 4500 mp, începând astfel un proces major de dezvoltare al companiei. Prin acest proces, doresc să ajungă la o producție fără emisii de carbon și fără PVC în produsele finite, îndreptându-se către folosirea exclusivă a materialelor reciclabile. În acest an au făcut tranziția la printarea cartoanelor și a altor materiale ondulate cu cerneluri pe bază de apă. De asemenea, echipa s-a mărit de la 45 la 85 de angajați și au achiziționat recent noi tehnologii de la cele mai mari branduri din domneniu: ESKO, HP și EFI.

Dan Lupu General Manager

"Relația cu Grup Transilvae este foarte bună, am beneficiat de sprijinul și experiența acestora și am reușit să dezvoltăm liniile de producție așa cum ne-am propus."

CONTEXTUL

First Advertising au avut un parcurs interesant în cei 20 de ani de activitate. Au reușit să crească de-a lungul acestor ani, atât economic, fapt dovedit de cifrele de afaceri, cât și profesional și numeric, cu o echipă formată din peste 40 membri. Au trecut prin multe momente alături de echipa lor de profesioniști: au depășit cu succes criza din 2009, un moment greu pe care l-au depășit doar printr-un efort de echipă și au început să descopere segmente și tendințe noi de business.

S-au orientat în special spre zona de indoor, pe materiale modulare, inovative, ușor de asamblat și ieftin de transportat, dedicate modern trade și traditional trade. Contextul generat de pandemia Covid-19, constituie un alt moment de cotitură pe care au reușit să-l depășească, mai mult, consideră că echipa a devenit mai puternică și unită.

În zona de producție funcționează în momentul de față ca un ansamblu în zona de print. Realizează print-uri pe materiale rigide, din coala dar și pe materiale flexibile, din rolă. Chiar dacă au tehnologii diferite de imprimare, acestea sunt gestionate sub un singur sistem. La fel se întâmplă și cu celelate procese, cum ar fi fnisarea, ambalarea și logistica. Toate sunt integrate și astfel asigură un flux de producție stabil.

SOLUȚIA

Faptul că au implementat procese certificate îi ajută să garanteze că serviciile lor nu numai că își vor menține nivelul de calitate, dar mai ales, că vor continua să se îmbunătățească pe termen lung.

First Advertising deține certificarea Iso 9001:2015. Acest standard a oferit companiei o serie de instrumente care i-au permis să își definească și să măsoare modul în care își desfășoară procesele, atât cele de producție, cât și cele de management în vederea optimizării continue a acestora. Rezultatul a constat, prin urmare, într-un plus de eficiență în capacitatea de a garanta satisfacția clienților, datorită reducerii timpului pierdut, furnizarea unor produse de calitate și executarea livrărilor la timp.

Referitor la automatizare, Dan Lupu poate spune că toate eforturile lor se îndreaptă în acest sens. Încă de la începutul anului 2020 au început să investească în echipamente și tehnologii noi, să standardizeze cât de mult posibil operațiunile companiei pentru a crea suportul pentru o automatizare eficientă și în proporție cât mai ridicată.

Consideră că unul din atuurile pe care trebuie sa le dețină companiile ce își doresc continuitate în business este eficientizarea proceselor și acest lucru implică în proporție foarte mare automatizarea proceselor.

Investițiile au dus și duc în continuare la o mai mare capacitate de producție, reducerea costurilor, scurtarea timpilor de execuție, sporirea flexibilității și controlul mai bun al calității produsului, ceea ce le permite accesarea unor piețe noi unde aveau acces limitat, în principal din cauza prețului mare și al timpilor de execuție mari pentru volume medii și mari de produse. Echipamentele HP LATEX 1500 și Esko Kongsberg C64 EDGE fac parte din alegerile cele mai bune din anul 2020. 

Referitor la strategia privind achiziția celor două echipamente de top, Dan ne spune că face parte din planul de eficientizare și automatizare pentru toate segmentele din producție.

REZULTATUL

Dispun de unele dintre cele mai perfomante tehnologii de imprimare și finisare: imprimare pe bază de apă, UV și ecosolvent pe ambele tipuri de echipamente: roll to roll și flatbed, routare și frezare CNC, termoformare, laminare la rece și cald. Eficiența serviciilor și calitatea imprimării sunt date de investiții continue concretizate prin traininguri de specialitate acordate echipei dar și prin achiziția de echipamente și inovație tehnologică.

În anul 2020 au investit mai mult de 600.000€ în tehnologie și mai mult de 300.000€ în organizarea eficientă a unui flux de producție prin mutarea într-un spațiu mai încăpător care permite realizarea operațiunilor specific fluxului lor de producție. În viitor vor investi în soluții software dar și în câteva noi echipamente. Principalul factor de investiție în viitor este condiționat de stabilitatea pieței .

Pot spune că sunt singurii deținători din România ai automatizării care permite alimentarea continuă cu plăci a echipamentului Kongsberg C64 Edge – Esko. Acesta se numeste IBF60 și le asigură o funcționare continuă a fluxului de tăiere. În viitorul apropiat vor achiziționa și modulul automat pentru descărcare, realizând astfel o automatizare în proporție de 90% a procesului de tăiere din placă, echipamentul fiind folosit în mod “nesupravegheat” de operator chiar și 6-7 ore din cele 8 ale unui schimb de lucru.

Estimează că vor amortiza această investiție în 10 ani. În perioada următoare nu au în vedere accesarea unor fonduri UE. Anii ce urmează vor fi niște ani grei din cauza faptului că în general românii nu sunt obișnuiți cu schimbări radicale ale tehnologiei și a modului de viață. First Advertising va trebui să se adepteze, sa se reînventeze și să meargă pe un trend ascendent, cu mare atenție la politica privind mediul înconjurator dar și noile practici financiare care vor veni cu aceste schimbări bruște.

Datorită soluţiilor implementate, fac paşi către o producţie cu 0% emisii de carbon, 0% pvc în producţie şi cu materiale reciclabile 100%, consideră că în următorii 3 ani vor ajunge să reducă amprenta de emisii cu cel puțin 60% așa cum o să fie cerința la nivel Mondial.